W ramach warsztatów przedszkolanki z Przedszkola Samorządowego w Grabownicy Starzeńskiej wraz ze swoimi podopiecznymi analizowały sześć fotografii wybranych do tegorocznej edycji. Każde zdjęcie porusza inny ważny problem społeczny, taki jak np. nierówności społeczne czy zmiany klimatu.
Młode osoby zdobywają kompetencje krytycznej analizy obrazu, uczą się, jak odróżniać to, na co patrzymy od tego, co widzimy, nakładając na to nasze kulturowe i społeczne przyzwyczajenia. Wybrane fotografie stają się pretekstem do dalszej dyskusji na temat, który został poruszony na zdjęciu.
Przedszkolakom szczególnie spodobało się zdjęcie słoweńskiego fotografa Nejca Trampuža. Poprzez tę fotografię członkowie i członkinie środowiskowego ruchu „Młodzież na rzecz Sprawiedliwości Klimatycznej” chcieli wyrazić tym swoją niezgodę na podejmowane przez rząd działania w kwestii ograniczenia spalania gazów cieplarnianych. Dzieci szczególnie zainteresowały maski, które noszą postaci na zdjęciu, a które skojarzyły im się z aktualną epidemią koronawirusa.
Warsztaty z analizy obrazu to pierwsza część działań w projekcie. Następnie dzieci przygotują przesłanie solidarności na kartkach pocztowych, które wyślą do losowo wybranych osób. Działania w ramach programu w Przedszkolu Samorządowym w Grabownicy Starzeńskiej prowadzą: Zofia Wojnowska, Agnieszka Burnat, Renata Hałka i Bożena Tympalska.
Program opiera się na francuskiej akcji Jouons la Carte de la Fraternité prowadzonej przez La Ligue d’Enseignement od 2002 roku. Dzięki finansowaniu ze środków Komisji Europejskiej od 2016 roku zyskał wymiar europejski i jest prowadzony w partnerstwie z Francją, Chorwacją, Hiszpanią, Włochami i Słowenią. W Polsce Solidarność. Podaj dalej! prowadzi Fundacja Szkoła z Klasą, a bierze w niej udział ponad 50 szkół i przedszkoli z całego kraju i ponad 130 nauczycieli i nauczycielek.